maandag 15 augustus 2016

Tag!

Ik heb nogal de neiging op dit blog lange en soms ook vrij zware stukken te schrijven. Vandaag eens tijd voor iets lichts. Iets waarmee jullie als lezer mij ook wat beter leren kennen misschien.
En gewoon, omdat ik er zin in heb.

Stom: Hete zonnige zomerdagen. Ik kan niks met hitte.
Aller stomst: Kortzichtigheid. Zo frustrerend.
Dag met een gouden randje: Een dag dat ik me happy en energiek voel
Leukste liedje: Jamie Woon - Night Air
Houdt van: Lekker en gezond eten
Nooit gedacht: Dat er zoveel puzzelstukjes op hun plek zouden vallen {met mijn Aspergerdiagnose}
Genieten: In de natuur.
Bang voor: Dat mijn grootste angsten waarheid zullen worden {en nee, die ga ik niet bevestigen door ze hier op te schrijven}
Hekel aan: Harde, irritante, hoge, schelle, plotselinge, herhalende... eh heel veel geluiden
Lekkerste weer: 18 graden, half zon, half bewolkt, weinig wind, rustig lente/herfst-weer.
Leukste leeftijd: Voor mijzelf... nu, dus 32.
Spijt van: Dat ik niet eerder ben gaan sporten, het had me zoveel eerder kunnen helpen bij een negatief zelfbeeld en depressies.
Geen tijd voor: Lezen, op één of andere manier lukt me dat veel te weinig, al ben ik wel altijd in een boek bezig, het gaat gewoon heel langzaam.
Lekkerste eten: Oeh, dat is moeilijk! Echt te moeilijk... Ik vind het heerlijk om lekker te koken of uit te eten, als het maar een beetje gezond is, met hier en daar iets verschrikkelijk zondigs.
Fijnste vakantieland: Nederland! Stekjes waar ik blijf terugkomen; Jubbega, Putten, Cadzand-Bad.
Vreselijk goor: Klontjes of niet te determineren vormen in soepen, sauzen en ander eten. Kippenvel! En als het heel erg of eng is geef ik bijna over.
Mezelf een duwtje geven: Als ik merk dat ik down wordt, en inactief. Dan móet ik echt wat vinden om te gaan doen, voor ik er niet meer uit kom en ik steeds verder afglijd.
Wil nog: Verhuizen naar een ééngezinswoning met een tuin, liefst in de buurt van mijn ouders in de wijk waar ik ben opgegroeid.
Mis een beetje: Naar school gaan, de routine van een opleiding, leren, en met mensen in een klas zitten die daar ook in geïnteresseerd zijn.
Dansen: Hmmneuh... Wel gedaan toen ik nog klein was, op woensdagmiddag.

Ik kwam deze tag {een vrij te gebruiken doorgeefstokje, in dit geval in de vorm van een vragenlijstje} tegen bij 'Jezelf worden'

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je de tag ook ingevuld hebt! Ik heb ook een hekel aan heel veel geluiden. Sinds ik op maat gemaakte oordopjes draag bij situaties waar veel geluiden zijn, merk ik dat ik veel meer energie over heb aan het einde van de dag. Misschien ook een tip voor jou (als je het nog niet uitgeprobeerd hebt).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik meestal mijn mp3 speler om met mijn eigen muziek een laagje over de andere geluiden te leggen. Kan soms de hele dag met dat ding rondlopen, maar het werkt wel ook. Zijn die oordopjes van jou van diezelfde als die ze voor festivals enzo aanraden? Zal er eens naar kijken, dankje!

      Verwijderen