donderdag 20 oktober 2016

Tijdsbesteding

Iets waar ik de laatste weken nogal moeite mee heb is het lekker invullen van mijn dagen. Ik heb de neiging om maar wat doelloos rond te hobbelen, veel te veel tijd online te spenderen {met weinig zinvols vaak} of ik doe alleen dingen waarvan anderen zeggen dat ik ze moet doen.
Hoe het nou eigenlijk precíes komt, weet ik niet zo goed, want het voelt alsof ik dit altijd heb. Ik weet dat het niet zo is, want ik kan me weken herinneren dat ik heel productief was en lekker plannetjes maakte en uitvoerde. Waarom lukt me dat nu dan niet? Ik denk dat er gewoon teveel gaande is. Ik heb de hele zomer geprobeerd een eigen webwinkel op te zetten {wat niet lijkt te lukken}, heb heel hard aan mijn relatie gewerkt {wat eveneens niet lijkt te lukken...}, heb veel behandeling gevolgd, er is veel innerlijke ontwikkeling geweest en de afgelopen weken heb ik me erg betrokken gevoeld en ook veel geholpen {voor mijn doen in ieder geval} bij het verhuizen van mijn oma en ik ben zelf vrij actief bezig met het zoeken naar een nieuwe woonplek. Het is veel! Blijkbaar ben ik dus gewoon mijn dagelijkse gedoetje kwijt. Ik verlang naar weken waarin de dagen voorbij glijden en ik me rustig aan bezig hou met boodschappen doen, mijn huis op orde houden, handwerken, sporten en misschien één of twee sociale activiteiten. Ik verlang naar dat evenwicht en overzicht.
Dus moet ik dat terug zien te veroveren dan maar...
Oma is verhuist en haar oude huis is leeg, we zijn eigenlijk klaar, dus dat kan van de lijst met gaande zaken afgestreept worden.
Zelf een andere sociale huurwoning vinden ligt grotendeels buiten mijn controle, dus daar kan ik verder niet heel veel aan doen. Ik doe wel wat ik kan en verder moet ik er maar het beste van maken in het huis waar ik nu woon.
Het proberen op te zetten van mijn webwinkel kan alleen als ik daar ruimte voor heb en dus al evenwicht en overzicht heb gekregen. Maar ik kan allicht zorgen dat ik in ieder geval weer een beetje verderging waar ik gebleven was, al is het maar met het maken van een to do lijst.
Behandeling en de mindfulness-cursus blijven, maar ik wil ook dat ze blijven en kunnen makkelijk onderdeel zijn van mijn wekelijkse routine.
Andere dingen hebben hun tijd nodig en het enige wat ik kan doen is ze dat geven. Hoe moeilijk ook, maar forceren helpt al helemaal niet natuurlijk. Als ik weer meer evenwicht en rust in mijn dagelijks leven heb, komen ook op die vlakken waarschijnlijk meer duidelijkheid. Hoop ik natuurlijk.
Ik ga zo maar eens kijken waar ik ga beginnen, met het maken van een lijstje van dingen die ik kan en moet doen hier in huis. Huisje op orde betekend meer orde in je hoofd... Dat is een mooie klus voor de komende dagen. Maandag heb ik mindfulness, dus doe ik verder wat rustig aan, maar dinsdag ga ik dan maar weer eens mijn schouders onder mijn handwerken en webshop zetten.
De goede voornemens zijn er in ieder geval..

2 opmerkingen:

  1. Dat heb ik ook op het moment... als ik geen lijstje maak met wat ik wil dan doe ik alleen wat echt echt nodig is... (boodschappen, koken en sporten)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het klink of je behandeling en Mindfulness cursus je energie geven ipv nemen. Fantastisch. Ik hoop dat je meer dingen vindt die je op lange termijn echt leuk en de moeite waard blijft vinden.

    BeantwoordenVerwijderen